سارقين بين المللي پس از گذشت 24 ساعت وسط مأموران مبارزه با سرقت آگاهي  طبس دستگير و روانه زندان شدند.


یزدفردا  – سه سارق به اتهام چندين سابقه سرقت از شهرهاي کشور ايران و يکفقره سرقت از کشور ترکيه توسط مأموران مبارزه با سرقت آگاهي "طبس" دستگير و روانه زندان شدند.

به گزارش یزدفردا  ، فردي بهويت معلوم با مراجعه به پليس "طبس" اعلام کرد: پس از دريافت مبلغ 6 ميليون ريال ايران چک از بانک قصد سوار شدن به خودرويم را داشتم که سرنشينان يکستگاه پرايد با شماره پلاک معلوم تقاضاي کمک کردند.

شاکي ادامه داد: وقتي به سمت آنها رفتم يکي از سرنشينان با لهجه عربي در خصوص اسکناسهاي رايج در کشور از من سوالاتي کرد که من وجوه دريافتي از بانک را به وي نشان دادم و آنها در يک لحظه اسکناسها را از من ربودند و من سريع وجوه دريافتي را از آنها پس گرفتم و پس از شمارش متوجه شدم تعداد دو فقره ايران چک 50 هزار توماني و دو فقره ايران چک 100 هزار توماني کسر شده است.

مأموران مبارزه با سرقت آگاهي "طبس" موضوع را به پليس 110 اعلام و سپس به واحدهاي گشتي و کلانتريها اعلام شد و مأموران واحد گشتي خودروي سارقان را مشاهده و قصد فرار از مور ديهوک را داشتند و به محض مشاهده مأموران از جاده خارج و به سمت کوير تغيير مسيردادند.

مأموران به تعقيب آنها پرداختند و پس از يک ساعت تعقيب و گريز ، خودرو توقيف و راننده و سرنشين خودرو بهويتهاي "عارف" و "پرويز" اهل و ساکن گنبد کاووس دستگير شدند.

با انتقال متهمين به اداره آگاهي ، هر دو به سرقت فوق اعتراف و بيان داشتند: تاکنون سرقتهاي متعددي از مشتريان بانکها و اهالي شهرهاي همدان ، زنجان ، قزوين ، خرم دره ، گرگان ، اق قلا ، خان ببين ، شاهرود، مشهد ، تريت حيدريه ، گناباد و روستاهاي تابعه به اتفاق فرد ديگري بهويت "مجتبي" انجام داديم .

همچنين طي تحقيقات و بررسيهاي لازم مشخص شد متهمين يکفقره سابقه سرقت در کشور ترکيه نيز دارند .

با تحقيقات پليس و همدست آنها (مجتبي) نيز هنگامي که قصد تردد از جلوي درب پليس آگاهي را داشت توسط مأموران شناسايي و دستگير شد.

در اين راستا پرونده متشکله به دادسرا اعزام و با صدور قرار قانوني هر سه روانه زندان شدند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا